צרכנות נבונה
עמדת טעינה לרכב - מה לבחור ולמה ?
בחירת עמדת טעינה לרכב חשמלי – איך עושים את זה נכון?
הבחירה בעמדת טעינה לרכב חשמלי היא החלטה חשובה המשפיעה על חוויית השימוש ברכב. כדי להבטיח טעינה נוחה, יעילה ובטוחה, יש להתחשב בכמה פרמטרים מרכזיים:
1. התאמת ההספק לרכב ולבית
כל רכב חשמלי תומך בהספק טעינה שונה, לפי הנחיות היצרן. בנוסף, יש לבדוק את יכולות לוח החשמל הביתי. רוב הבתים בישראל הם בתלת פאזי 25 אמפר, ולכן עמדות בהספק של עד 11 קילוואט הן הפתרון המומלץ לרוב הרכבים החשמליים.
2. בחירה בין חד-פאזי לתלת-פאזי
עמדות חד-פאזי מתאימות להספקים נמוכים יותר, בעוד שעמדות תלת-פאזי מאפשרות טעינה מהירה יותר, אך דורשות מערכת חשמל מותאמת בבית.
3. תכונות מתקדמות
כדאי לבחור עמדות עם תכונות כמו מסך LCD, קישוריות בלוטות' או Wi-Fi, והגנות מים בתקן IP65. תכונות אלו משפרות את הנוחות, מאפשרות בקרה קלה, ומבטיחות שימוש בטוח גם בתנאי חוץ.
4. התקנה ואחריות
עמדת טעינה יש להתקין עם חשמלאי מוסמך בלבד. מומלץ לוודא שהעמדה מגיעה עם אחריות ושירות טכני זמין במקרה הצורך.
המלצה לסיכום:
לאור התקדמות הטכנולוגיה, עמדות טעינה בהספק של 11 קילוואט מהוות פתרון אידיאלי לרוב הרכבים והבתים בישראל. הן מאוזנות בין מהירות טעינה לניצול יעיל של מערכת החשמל הביתית, ומציעות חווית שימוש מצוינת.
לפרטים נוספים ולהתאמת עמדה אישית, בקרו באתר אנרג'י או צרו קשר עם צוות המומחים שלנו.
מותה של עמדת הטעינה 22 קילוואט ?
האם באמת צריך עמדת טעינה של 22 קילוואט?
לעיתים קרובות, כאשר מתייעצים עם סוכנות רכב בנוגע לרכישת עמדת טעינה, ניתנת המלצה אוטומטית לבחור בעמדה בהספק של 22 קילוואט. אך האם זה באמת נחוץ? התשובה היא: לא בהכרח. הנה ההסבר:
מגבלות תשתית החשמל בישראל
במרבית בתי האב והנכסים בישראל, תשתית החשמל אינה מאפשרת טעינה בקצב של 22 קילוואט. זאת מכיוון שההספק הזמין ברוב המקרים עומד על 25 אמפר בתלת-פאזי – נתון שאינו תואם להספק הנדרש לעמדות טעינה מסוג זה.התאמת הספק הטעינה לרכב
חשוב לדעת ש-99% מהרכבים החשמליים הנמכרים כיום בשוק תומכים בטעינה בהספק של עד 11 קילוואט בלבד. לכן, עמדת טעינה בהספק של 22 קילוואט אינה מנוצלת בצורה מיטבית ואף עשויה להיות מיותרת.בדיקות תשתית חשמל
לעיתים קרובות, בעלי מקצוע ממליצים ללקוחות על עמדת טעינה בהספק של 22 קילוואט (הדורשת 32 אמפר בתלת-פאזי) מבלי לבדוק אם לוח החשמל של הלקוח מסוגל לתמוך בהספק זה.

מחשבה על העתיד – האם עמדת טעינה של 22 קילוואט באמת נחוצה?
רבים מהלקוחות נוטים לחשוב באופן אוטומטי על "היום שאחרי" – היום שבו אולי יחליפו את רכבם ויזדקקו לעמדת טעינה בהספק של 22 קילוואט. אך בפועל, המציאות בשטח שונה לחלוטין – ואפילו הפוכה!
האתגר הגלובלי של תשתיות החשמל
רוב חברות החשמל בעולם מתקשות להתמודד עם המהפכה החשמלית. הן מתמודדות עם הצורך להבטיח עתודות חשמל למספר ההולך וגדל של רכבים חשמליים ובנייני מגורים. כתוצאה מכך, יצרני הרכב נוקטים בגישה חדשנית: במקום להגדיל את הסוללה, הם משקיעים בשיפורי יעילות המאפשרים טווח נסיעה ארוך יותר. כיום ישנם רכבים שמסוגלים להגיע ל-1,000 קילומטרים בין טעינות – גם בטעינה של 11 קילוואט בלבד.
עמדות 22 קילוואט – למי זה באמת מתאים?
אם תבחנו את השוק, תגלו שמעט מאוד רכבים תומכים בטעינה של 22 קילוואט. בין הדגמים הנדירים הללו ניתן למנות את BMW i3, רנו זואי, טסלה S וטסלה X. גם כאן, מדובר ברשימה קצרה מאוד, שכן הרוב המוחלט של הרכבים החשמליים תומכים בטעינה בהספק של 11 קילוואט בלבד.
בשורה התחתונה, עמדת טעינה של 22 קילוואט עשויה להיות מיותרת עבור רוב המשתמשים, ומומלץ לבחון את הצרכים האמיתיים שלכם לפני קבלת ההחלטה.
איך לבחור את עמדת הטעינה המתאימה עבורכם?
כדי לבחור את עמדת הטעינה המתאימה ביותר, יש להתייחס לשלושה פרמטרים מרכזיים:
- הספק הטעינה המומלץ לרכב – בדקו מה מציין יצרן הרכב כהספק הטעינה האופטימלי לדגם שלכם.
- יכולת הספק של לוח החשמל בבית – ודאו שלוח החשמל שלכם מסוגל לתמוך בעמדת הטעינה מבלי לגרום לעומס יתר.
- תשתית קיימת – בדקו אם קיימת הכנה מוקדמת לעמדת טעינה ואילו שינויים יידרשו להעברת קו חשמל חדש.
בישראל, רוב בתי האב פועלים על הספק של 25 אמפר בתלת-פאזי, ורוב הרכבים החשמליים תומכים בטעינה בהספק של עד 11 קילוואט. לכן, ברוב המקרים, מומלץ לבחור עמדת טעינה שמתאימה לדרישות יצרן הרכב ושאינה מעמיסה על תשתית החשמל בבית.
מאחלים לכם רכישה חכמה ומלאה באנרגיה חיובית!
